2011. szeptember 28., szerda

Molnár Ferenc: Az üvegcipő


Irma minden ok nélkül: Édes, szép pilóta.
Sipos:
Ki a pilóta?
Irma:
Sipos úr.
Sipos:
Én bútorasztalos vagyok.
Irma:
Nekem pilóta. Mindenki pilóta, aki ideális.
Sipos:
Én ideális vagyok?
Irma:
Az én lelkemnek ideális. Ideál pilóta, a felhőkből száll alá a virágos mezőre, hogy eljöjjön a menyasszonyáért.
Sipos:
Micsoda badarságokat beszélsz te össze?
Irma:
Most minden éjjel azt álmodom, hogy pilóta volt a vőlegényem és felrepült a felhőkbe és leesett a tengerbe. És minden álmomban Sipos úrhoz hasonlít a pilóta.
Sipos:
És beleesik a tengerbe.
Irma:
Bele.
Sipos:
Köszönöm. És te mit csinálsz?
Irma:
Én fel-alá bolyongok a tengerparton, fehér lepelben, ki van bontva a hajam, és kinyújtom karjaimat a tenger felé, és a viharban eszelősen énekelek. Olyan szép.
Sipos:
Mikor eszelősen énekelsz?
Irma:
Nem. Hanem az egész. Oly szép fájdalom és oly ideális. És a Sipos úr mindig benne van.
Sipos:
A tengerben.
Irma:
Az édes álomban.
Sipos:
Neked jó huszonötöt kéne verni a fenekedre, édes fiam. Te nagyon kezdesz mozgolódni. Ha apád volnék, leszoktatnálak az ábrándozásról.

„Kevés író tudja az egyszerű kisember életét oly tisztán, pontosan, átélten elénk tárni, mint ő. Ez a történet egy Molnár-féle legenda egy morcos asztalosról és egy kiscselédről, akinek hatalmas, hótiszta szerelme minden akadályt félresöpör. Költészet, humor, megható mese felnőtteknek és még nem felnőtteknek.” olvashatjuk a Port.hu online programajánló oldalán. Valóban: Az Üvegcipő elvarázsol, mindegy hányszor nézed meg. A TV-ben műsorra tűzött feldolgozás rendkívüli, a tavalyi bérletesek élőben is átélhették a szolnoki színház által nyújtott élményt. Aki nem látta, hamarosan megnézheti az m1-en. Aki pedig látta…. nos: szerintem ott fog ülni a TV előtt október 8.-án 21:45-kor – csakúgy, mint én.


Az első felvonás itt olvasható: http://epa.oszk.hu/00000/00022/00367/11142.htm
A Magyar Hírlap cikke a darabról és Molnár Nikolettről, aki a szolnoki Szigligeti Színház Irmája: http://www.magyarhirlap.hu/kultura/harom_molnar_a_thalia_szinhazban.html

SzÁ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése