2013. augusztus 9., péntek

Emlékkoncert



Az egész országot megrendítette egyik nagyhírű magyar együttesünk, a Republic frontemberének halála. Név szerint Bódi László - akit sokan Cipő néven ismerhetnek - elhalálozása. Alapjaiban rengette meg Magyarországot ez a hír, de próbáltunk túllépni rajta. Csendesen gyászoltunk, de most hangosan is búcsút veszünk legendás énekesünktől.
Összegyűltek a hazai könnyűzenei ipar legnagyobb alakjai, hogy kedvenc Republic számukkal álljanak a színpadra, és így tisztelegjenek Cipő emléke előtt. Az emlékkoncert helyszíne a Sziget fesztivál volt. Időpontja a fesztivál mínusz egyedik napja, augusztus 5-e.

Én ezzel a kis cikkel szeretnék megemlékezni róla.

Már kis koromban is hallgattam Republic számokat. A kedvencem a Szállj el kis madár volt, ami mindig azon bokszmeccsekkor ment, amikor az egyik híres bokszolónk, Madár lépett a ringbe. Emlékszem, hogy mindig Cipővel együtt énekeltem a refrént.
Az együttes dalai kísértek, és mindig is kísérni fognak életem során. Hányszor reménykedtem abban, hogy majd egyszer sikerül elmennem egy koncertre, ami jó pár év elteltével teljesült is. Szolnokra látogatott a banda, és mi nővéremmel az első sorban csápoltunk.
Felejthetetlen volt, de pár év elteltével jött a hír, hogy Cipő eltávozott az élők sorából.
Sajnáltam, gyászoltam, de rá kellett jönnöm, hogy nem is ismertem, semmit sem tudtam róla. Ezután fogtam magam, és az interneten kezdtem kutakodni. Megannyi életrajzot, cikket, és interjút olvastam el. Így sem ismertem meg igazán, de ez is több vont, mint a semmi.


Nem akarok részletesen belemerülni életébe, ezért csak egy-két dolgot említek meg, de azokat akit érdekel az kutasson, olvasson, és ismerje meg Magyarország egyik legsikeresebb zenészét, dalszerzőjét.
„Cipő 1965. május 3-án született Ungváron, családjával egy darabig Kisgejőcön élt, majd Kisváradra költöztek, ahol egy ének-zene tagozatos iskolában tanult. Zongorán tanult, valamint az egyik helyi labdarúgócsapatnak is játékosa volt. 11 éves korában kezdett elsőnek dalszövegeket. Saját bevallása szerint a Beatles együttes zenés filmjének (Egy nehéz nap éjszakája) hatására lépett a zenei pályára. Első együttese a Cipőfűző nevet viselte. Öt éven keresztül játszottak együtt, majd sorkatonai tisztségét kellett teljesítenie, majd hazatértével dalszövegeivel és verseivel díjakat nyert. Ekkor ismerkedett Bródy Jánossal. Cipő 18 évesen költözött Budapestre. Itt vasutasként és újságkihordóként dolgozott. Budapesten kisebb sikereket ért el a zenei pályán, majd a 90-es években megalapították Republic nevű együttesüket. A pontos dátum 1990. február 23. És még ebben az évben felléptek a Beatrice kocerten, mivel Nagy Feró nagy rajongójuk lett. Első nagylemezük szintén ugyanebben az évben jelent meg Indul a mandula! címmel. Cipő több, mint 240 dalt szerzett a Republicnak. 2010. március 15-én az együttes tagjai- Bódi László, Boros Csaba, nagy László Attila, Patai Tamás, Tóth Zoltán- 20. évfordulójuk napján a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztkeresztjének polgári tagozatában részesültek.
Cipő éveken keresztül küzdött szívritmus zavarban. Rengeteg műtéten esett át élete során. 
Nem akarom részletezni élete utolsó szakaszának szomorú eseteit, csak annyit említenék meg, hogy pár nappal halála előtt 2013. március 9-10-én kinyitotta a szemét, és mozgott is, de az orvosok szerint ez csak epileptikus mozgás volt. Cipő végül március 11-én távozott az élők sorából.”

Nyugodj Békében, Cipő!

Enikő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése