2020. április 12., vasárnap

Diákjaink véleményei az online oktatásról


Megkérdeztem négy diákot, hogy milyen érzéseik vannak a mostani helyzettel kapcsolatban, és még jómagam is válaszoltam a kérdésekre, hiszen én magam is végzős diák vagyok. Az oktatás pedig… nem olyan, mint volt. A diákoknak szabadidejük igaz, most sokkal több van, viszont az érettségi sokunk számára nem úgy alakult, mint ahogyan azt a legtöbben vártuk.





1. Mit gondolsz az online oktatásról?

Diák 1: Szokatlan, de elviselhető. 

Diák 2: Sok hátránya van, ugyanakkor mégse vagyunk annyira lefárasztva. 

Diák 3: Szerintem sokkal jobban le vagyunk terhelve, mint ha rendes tanítás lenne, mert miközben az órára is készülünk, rengeteg beadandót kell csinálni, ennek köszönhetően körülbelül délután négy óráig a gép előtt ülünk.

Diák 4: Nem szeretem, nagyon rossz, mert egyes tantárgyaknál, például mateknál fontos lenne, hogy a tanár is jelen legyen, hogy személyesen tudjon segíteni.

Saját megjegyzés: Szerény véleményem szerint jobban le vagyunk terhelve. Igaz, nem kell korán kelni, de a sok feladat időben való megoldása és beadása annál jobban kikészíti a diákokat.

2. Mit gondolsz az érettségivel kapcsolatban? Szerinted mi lenne a legjobb megoldás?

Diák 1: Jó lenne, ha megtartanák az írásbelit, a szóbelit pedig az év végi jegyek alapján adnák meg. 

Diák 2: Mivel felelőtlen lenne több száz embernek egy helységben lennie, szerintem inkább kisebb csoportokra kéne osztani az érettségizőket.

Diák 3: Pont a dolgok ellentétje, a szóbeli lenne a jó megoldás, mert a diákok meg tudják tanulni a tételeket, viszont egyedül képtelenek tanulni az írásbelire. Vagy – ahogy más országokban – itt is az évvégi jegy megkapása lenne a jó.

Diák 4: Ha beírnák a jegyeket, ahogy jelenleg állunk. A mostani helyzetben nem tudunk felkészülni rendesen. Nagyon nehéz lesz így levizsgázni.

Saját megjegyzés: Igazság szerint én az évvégi jegyes dologra szavaznék, hiszen addig tudnak a diákok javítani.

3. Mennyire hasznos a diákok számára az online oktatás? Ha nem, mennyire, vagy ha igen, mennyire? Van e hátránya neki?

Diák 1: Viszonylag hasznos, mert ismert felületen tudnak tanulni, de azonban így tudnak órán „játszani” és a csalás ellenőrizhetetlen. ;)

Diák 2: Van, akinek hasznos, mert kicsit szusszanhat, hiszen nincsenek olyan nehéz dolgozatok, és ha valamit nem ért egyből meg tudja nézni az interneten.

Diák 3: Ez egy olyan kérdés, amire nehéz válaszolni, mert van előnye és hátránya is. A hátrányait már elmondtam az első kérdésben, de még hozzá tenném, hogy nagyon ártalmas a szemnek, ráadásul nekem sokszor fáj a fejem emiatt. Az előnye az, hogy nem kellett „befagyasztani” az évet, és megismételni azt, így kisebb nagyobb hibákkal folytatódott az oktatás.

Diák 4: Nem hasznos, inkább hátráltat, mert belekavarodunk a feltöltött anyagokba, nem tudunk rendesen készülni, és nem kérhetünk segítséget személyesen.

Saját megjegyzés: Én azt mondom, hogy ha valaki nem érti meg az adott anyagot egy adott tantárgyból, hiába néz utána, attól még nem biztos, hogy meg fogja érteni. A másik dolog, hogy a gyakori fej- és szemfájás nálam is meg szokott mutatkozni. Egyszerűen úgy rossz ez az egész, ahogy van.

4. Mit javasolnál azoknak, akik nem tudják mivel lekötni magukat?

Diák 1: Próbáljanak ki valami új hobbit. 

Diák 2: Találjanak valami hobbit, amit otthon is tudnak csinálni (edzés, festés... stb.) Vagy csinálják meg azokat a dolgokat, amiket eddig mindig halogattak, mert nem volt rá idejük.  

Diák 3: Ha valami érdekel téged, de sosem volt időd rá, akkor most nyugodtan fordíts rá. Képezd magad – abból amiből eddig nem voltál olyan jó! Keress új hobbikat!

Diák 4: Kezdjenek bele valami olyanba, amire eddig nem volt idejük, vagy amit nem tudtak kipróbálni. Aki szeret olvasni, az olvasson el valami olyan könyvet amire eddig nem volt ideje. Ha kertes házban laknak, akkor pedig az udvaron foglalja el magát pl. valamilyen sporttal vagy más tevékenységgel.

Saját megjegyzés: Szárnyaljon az a fantázia. ;)

5. Hogy érzed magad ebben a helyzetben?

Diák 1: Hiányoznak a többiek.

Diák 2: Nem fulladok le a nap végére, és úgy csinálom meg a feladatokat, ahogy én szeretném.

Diák 3: Zavar ez a helyzet, de annyira nem rossz. Tudok időt szánni magamra és arra, amit szeretek, plusz még fejleszteni is tudom magam abban az adott dologban. Hiányoznak a barátaim és minden más, de nem találkozok senkivel, mert nekem azoknak az egészsége számít, akiket szeretek. #MARADJOTTHON

Diák 4: Rosszul, mivel úgy érzem, hogy nem fog rendesen sikerülni az érettségi. Rossz a bizonytalanság, hogy nem tudunk semmit, és a bezártság is nagyon rossz, mert nem találkozhatok a barátaimmal, és másokkal sem. 

Saját megjegyzés: Hasonlóan tudok reagálni. Nekem is rossz, ráadásul nem is találkozhatok a barátaimmal. Eléggé elszomorító, de vigyázni kell egymásra.


Ágoston Dalma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése