2019. november 5., kedd

Szép eredmények atlétikából


-         


 

Interjú sportolóinkkal


Iskolánk ismét büszke atlétikázóinkra.
2019.10.05-én diákjaink a Református Középiskolák XVII. Nemzetközi Atlétikai Találkozóján vettek részt Debrecenben. Riportot készítettem Herczeg Lillával, Barta Tamással és Kása Tiborral, hogy mit is jelent számukra az atlétika. Nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, aminek nagyon örültem, ezúton is szeretném ezt megköszönni nekik. Érdekes volt számomra az interjú, hisz mindhármukban van valami közös, mégis nagyon különböznek. Az interjúk végén láthatjátok az eredményeket, és egy kis fotóválogatást a versenyről. 



Mivel lányoké az elsőbbség, az első interjúmat Lillával készítettem.

-         Mióta atlétikázol és miért kezdted el?
Ötödikes korom óta atlétikázom, de már előtte is voltam versenyeken. Mindig szerettem sportolni és jól is ment, szóval mikor a tanárom beszélt nekem az edzésekről, elkezdtem járni.

Milyen más sportokat szeretsz még? Sportolsz mást is?
Igazából minden sportot szeretek. Szívesen játszom bármilyen labdajátékot, de komolyan nem sportolok mást az atlétikán kívül.

Hogyan készültél fel a versenyre?
Bejártam edzésekre és igazából ennyi volt. Meg azért bennem van az évek gyakorlata.

Most, hogy említed az évek gyakorlatát… Az izgulás még mindig benned szokott lenni?
Nem, és igazából sose nagyon volt. Nem vagyok egy izgulós típusú ember. Persze érdekel a teljesítményem, de nem parázok rá.

És hogy érezted magad a verseny során? Van valami vicces élményed, emléked vagy szereztél új tapasztalatokat?
Jó volt. Jó volt a társaság, de baromi hideg volt. Nagyon fáztam. Nem jut eszem semmilyen vicces élmény vagy emlékezetes dolog.

Mit gondolsz az eredményről? Büszke vagy rá?
Nem igazán vagyok büszke. Már nem ugrok olyan jól, mint két éve. Sokkal kevesebbet ugrok, és ezért nagyon meglepődtem mikor kiderült, hogy negyedik lettem.



Másodjára ismerjétek meg Tomit.

 A kérdésem ugyanaz lenne. Mióta atlétikázol és miért kezdted el?
Én is ötödik osztályos koromban kezdtem el, mert az akkori testnevelés tanárom azt mondta elvisz egy csapatversenyre, ahol igazából megszerettem. Most 9.-ben pedig saját számot kaptam, ami a magasugrás.

Hogyan készültél fel a versenyre?
Edzésekre jártam, és versenyeket néztem.

És hogy gondolod… verseny videók nézése miért olyan jó? Mármint szereztél tapasztalatokat általuk?
Igen, szereztem belőlük tapasztalatokat. Azért néztem, hogy a technikát fejben még jobban összerakjam.

Hogy élted meg ezt az egész versenyhelyzetet? Izgultál? Hogy érezted magad? Van benned versenyszellem?
Persze, hogy izgultam, mert egy versenyen izgul az ember – főleg ha érdekli. Elég jól tudom kezelni az izgulást hiszen már nagyon régóta  versenyzek. Verseny közben általában jól érzem magam, mert szeretem csinálni.

De jó… szerintem az a legfontosabb, hogy élvezd és szeresd azt amit csinálsz. Milyen élményeid vannak erről a versenyről?
Jó élmény számomra az volt egyrészt, hogy részt vehettem, másrészt pedig, hogy az elő magasugró versenyemen az évben egyéni rekordot sikerült ugrani, aminek nagyon örültem.



Harmadjára Tibivel beszélgettem.

-         Mióta atlétikázol és miért kezdted el?
Az első aranyérmemet óvodás koromban szereztem egy városi futóversenyen. Már ekkor szerettem mozogni, sportolni. Hat éve focizok versenyszerűen. Öt éve pedig atlétikázok és veszek részt megyei és országos versenyeken.

Azta! Akkor te jó hamar elkezdted. És erről az óvodáskori versenyről milyen emlékeid vannak?
Az Erzsébet ligetet kellett körbefutni. Ha jól emlékszem öt éves lehettem, és nagy fölénnyel nyertem.

Erre a versenyre hogyan készültél fel?
Igazán a foci tart edzésben. Atlétikai felkészítésen egyszer vettem részt.

Azon az egy alkalmon hogy érezted magad? Milyennek találtad?
Jó volt, különböző futó gyakorlatokat végeztünk.

Szoktál izgulni a versenyeken?
Igen szoktam izgulni.

El tudnád mondani, hogy hogyan érezted magad a versenyen? Szereztél új tapasztalatokat? Van olyan emlék vagy élmény számodra, amire szívesen visszaemlékszel?
Jól éreztem magam. Ehhez hozzá járult az, hogy érmet tudtam szerezni. Minden versenyen szerzek új tapasztalatokat. Tavaly első lettem a megyei versenyen 100 méteres távon, és a református iskolák közötti versenyen szintén 100 méteres távon második lettem.

Elégedett vagy az eredményekkel?
Elégedett vagyok és remélem, hogy a továbbiakban is szép eredményeket fogok elérni.

Köszönöm az interjút, további sok sikert kívánok!
Kun Réka










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése