...osztályfőnökeik szemével
Az új tanév kezdetével megérkeztek az idei gólyák, és ezzel egy időben három tanár lett újra osztályfőnök, Radicsné Áy Emese tanárnő nyelvi előkészítős osztálya pedig gimnazistákkal gyarapodott. A tanárok mindegyike volt már osztályfőnök, így maga a feladat nem új számukra. Négy mohás gólya arra volt kíváncsi, hogy milyen képük alakult ki az új közösségekről. Erről olvashattok most.
G9A - Radicsné Áy Emese
Ha egy mondattal kellene jellemeznie az osztályát, mi lenne
az?
Azt mondanám róluk, hogy nagyon vegyes, ugyanis vannak a
tavalyi nyelvi előkészítőből és az idei sima gimnáziumi osztályból is.
Hányadik osztálya a mostani?
Ez a negyedik osztályom.
Mi az első benyomása az osztályról?
Rengetegen vannak, azt meg kell vallani, és elég csendesek.
Szeret osztályfőnök lenni általánosságban? Hogyan
fogadta a mostani felkérést?
Általánosságban osztályfüggő a dolog, de azt mondhatom,hogy
jó osztályaim voltak, és igen, szeretek. Ezt a felkérést úgy fogadtam, hogy jó
lesz, de mikor tavaly kiderült, hogy nem jön össze csak egy fél osztály, és
lesz még valami nem ismert tényező, az azért némi aggodalommal töltött el. És
ez most be is jön, mert az új csoportból igazából csak 4 embert tanítok, és
gyakorlatilag az osztály felével heti egy órám van - az osztályfőnöki.
Kezd osztállyá válni a csapat?
Még nem teljesen, de azt gondolom, hogy a gólyahét az, ami
összehozza az osztályokat. Csak abból tudok következtetni, amit a régiek
mesélnek, mert őket heti 5 órába tanítom. Úgy hiszem mindent megtesznek azért,
hogy összekovácsolódjanak. De az újak is úgy állnak hozzá, hogy szeretnék, ha
összeszoknának - velem együtt persze. Ne csak egy teremben 32 ember legyenek, hanem
igazi csapat.
Milyen típusú osztályfőnöknek tartja magát?
Abban a hitben élek, hogy anyjuk helyett anyjuk vagyok. De
szeretném őket - amennyire hagyják magukat - egy kicsit menedzselni és segíteni,
hogy boldoguljanak.
Már most lát-e valamit, ami más lesz ennél az osztályánál,
mint az előzőeknél?
Sosem volt még ilyen kevert osztályom, szóval ebben nincs
tapasztalatom. De nem gondolom, hogy valamit máshogy kell csináljak, mint
eddig. Persze az ember igyekszik mindig jobban végezni feladatát.
Van-e olyan az osztályban, aki különösen tehetséges
valamiben?
A régiekből tudok mondani, akik a sportban kiemelkedőek, de
ők ugye már versenyeztek is az elmúlt tanévben. Cs. Nagy Eszter Sárának és Nagy
Krisztinek kötélugró országos első helyezései vannak. Van aki szépen mond
verset, jól rajzol. De ugye mindenki
tehetséges valamiben…
Ha egy mondattal kellene jellemeznie az osztályát, mi lenne
az?
Azt mondanám róluk, hogy cukik, aranyosak, nagyon
szimpatikusak és barátságosak.
Hányadik osztálya a mostani?
Ez a harmadik. Először volt egy nyelvi előkészítős
osztályom, utána egy sima gimnáziumi, most pedig újra egy nyelvi
előkészítős.
Mi az első benyomása az osztályról?
Barátságos osztálynak találom, és céltörekvőnek. Nagyon
tetszik, hogy akarnak tanulni, és úgy látom, szeretik az angolt. Ez a lényeg
szerintem egy NYEK-es osztályban.
Szeret osztályfőnök lenni általánosságban? Hogyan
fogadta a mostani felkérést?
Örültem neki, mert szerettem volna osztályfőnök lenni.
Kezd osztállyá válni a csapat?
Igen, határozottan úgy látom, hogy igen. Barátkoznak,
ismerik egymást, és összetartanak.
Milyen típusú osztályfőnöknek tartja magát?
Talán jónak - legalábbis gondolom, hogy az vagyok. Szeretem rendben
tudni az osztályomat.
Már most lát-e valamit, ami más lesz ennél az osztályánál,
mint az előzőeknél?
Nem hiszem, én ott is jó osztályfőnöknek tartottam magam. Az
előző osztályom is jó volt, máshogy jó. Szerintem nem, működik a dolog, szóval
felesleges változtatni rajta.
Van-e olyan az osztályban, aki különösen tehetséges
valamiben?
Körbekérdeztem őket, hogy ki tud hangszeren
játszani vagy énekelni. Sok tehetséges diák van, nyelvérzéke is van sok
mindenkinek. Nem emelnék ki senkit, mert annyira nem ismerem még őket, de
valamilyen szinten mindenki tehetséges.
Részt fog venni az osztálytáncban?
Ha kell, természetesen részt veszek, de csak minimálisan
szeretnék.
Ha egy mondattal kellene jellemeznie az osztályát, mi lenne
az?
Összetartó és jó közösség lesz belőlük
Hányadik osztálya a mostani?
Ötödik.
Mi az első benyomása az osztályról?
Pozitív.
Szeret osztályfőnök lenni általánosságban? Hogyan
fogadta a mostani felkérést?
Nem szeretek osztályfőnök lenni, de a rám bízott munkát
mindig teljesítem.
Milyen az osztályközösség?
Jó, de sajnos van egy diák, aki annyira nem érzi jól magát
benne.
Kezd osztállyá válni a csapat?
Igen.
Milyen típusú osztályfőnöknek tartja magát?
Pontos és rendszerető
Már most lát-e valamit, ami más lesz ennél az osztályánál,
mint az előzőeknél?
Nem
Van-e olyan az osztályban, aki különösen tehetséges
valamiben?
Most kezd kibontakozni előttem, hogy ki miben tehetséges.
K9B - Takácsné Győri Erika
"Két hét eltelte után nem szabad még nagy következtetéseket levonni sem az
egész osztályról, sem külön a diákokról. Szerencsénkre egy kis létszámú
osztály alakult ki.
Az osztály tagjai kedves, tisztességtudó diákok, akik képességeikhez mérten próbálnak helyt állni az iskolában. Remélem ez a kezdeti lelkesedés és aktivitás megmarad, és egy jó közösséggé alakul ki az évek során."
Az osztály tagjai kedves, tisztességtudó diákok, akik képességeikhez mérten próbálnak helyt állni az iskolában. Remélem ez a kezdeti lelkesedés és aktivitás megmarad, és egy jó közösséggé alakul ki az évek során."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése